این یک حقیقت ناخوشایند است، اما این یک واقعیت است که کنه گرد و غبار همواره در اطراف ما وجود دارد. این کنه ها خویشاوندان میکروسکوپی عنکبوت ها هستند که از سلول های پوستی که ما می‌ریزیم تغذیه می کنند. از بین بردن آنها تقریباً غیرممکن است و حتی تمیزترین خانه نیز دارای کنه های گرد و غبار است. گرچه کنه های گرد و غبار ما را نیش نمی زنند و باعث ایجاد جوش نمی شوند، اما یکی از دلایل رایج علائم آلرژی در تمام طول سال مانند آبریزش بینی، خارش چشم و عطسه هستند.

افراد مبتلا به آلرژی به کنه گرد و غبار، حتی زمانی که از نظر فیزیکی در اطراف اجسام حاوی گرد و غبار قرار ندارند، دائماً دچار خارش بینی می شوند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که روش جدیدی برای درمان این نوع آلرژی موثر و ایمن است. در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در مورد این روش درمان که ایمونوتراپی زیر زبانی نامیده می شود، با شما به اشتراک بگذاریم.

آلرژی به کنه گرد و غبار و مدیریت آن

اولین قدم برای مدیریت آلرژی به کنه گرد و غبار همیشه مدیریت محیط زیست است. علاوه بر فراتر از تمیز کردن (پاک کردن سطوح، شستن ملحفه ها)، پوشاندن لوازم داخلی که قابل شستشو نیستند نیز تأثیر ریزگر ها را کاهش می دهد، زیرا مایل به فرورفتن در کوسن ها و تشک های نرم هستند. استفاده از روکش های زیپ دار و مقاوم برای بالش ها، تشک ها یک اقدام موثر در مبارزه با این کنه های میکروسکوپی است. داروهای ضد آلرژی بدون نسخه مانند اسپری های بینی استروئیدی و آنتی هیستامین ها نیز می توانند مفید باشند.

برای چندین دهه، زمانی که این اقدامات شکست خورده است، ما از واکسن های آلرژی، که به آن ایمونوتراپی زیر پوستی نیز گفته می شود، برای درمان آلرژی به کنه گرد و غبار استفاده کرده ایم. این یک درمان موثر اما سنگین است که شامل تزریقات هفتگی به مدت تقریباً شش تا هشت ماه و سپس واکسن های ماهانه برای تقریباً سه تا پنج سال است. به دلیل خطر واکنش های آلرژیک، واکسن ها باید در مطب پزشک، جایی که پزشک حضور دارد، تزریق شود.

آلرژی-به-کنه-گرد-و-غبار-و-مدیریت-آن

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با آلرژی به کنه گرد و غبار پیشنهاد می کنیم مقاله آلرژی به گرد و غبار: علائم و درمان را مطالعه نمایید.

ایمونوتراپی زیر زبانی: روش جدید و راحت برای درمان آلرژی به کنه گرد و غبار

ایمونوتراپی زیر زبانی که در سال 2017 توسط FDA تایید شد، جدیدترین گزینه درمانی برای درمان آلرژی به کنه گرد و غبار است. درست مانند ایمونوتراپی زیر پوستی، ایمونوتراپی زیر زبانی نیز سیستم ایمنی را آموزش می دهد تا دیگر کنه های گرد و غبار را به عنوان یک آلرژن تشخیص ندهد. بزرگترین مزیت در مقایسه با ایمونوتراپی زیر پوستی راحتی آن است؛ این یک داروی خوراکی است که در خانه مصرف می شود.

دارو به صورت روزانه زیر زبان گذاشته می شود و بسیاری از بیماران از کمی سوزن سوزن شدن در دهان یا طعم عجیب آن شکایت دارند. از آنجایی که خطر واکنش آلرژیک وجود دارد، باید همیشه یک EpiPen همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید خودتان را درمان کنید. به همه بیماران توصیه می شود که آنافیلاکسی را تشخیص دهند و درمان کنند. اگر به هر دلیلی، مانند بیماری شدید قلبی، نتوانید از اپی نفرین استفاده کنید، پزشک ممکن است ایمونوتراپی زیر زبانی را تجویز نکند. ایمونوتراپی زیر زبانی گران است و تحت پوشش بیمه درمانی نیز قرار نمی گیرد.

ایمونوتراپی زیر زبانی ایمن و موثر است

یک پژوهش که در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده است، ایمنی و اثربخشی ایمونوتراپی زیر زبانی را در مقایسه با دارونما برای درمان آلرژی به کنه گرد و غبار نشان داد. این یک مطالعه بین المللی بود که با حدود 800 بیمار در گروه دارونما و 800 بیمار در گروه درمان انجام شد. در پایان یک سال، بیمارانی که ایمونوتراپی زیر زبانی دریافت کرده بودند، در مقایسه با گروه دارونما، علائم کمتری در بینی و چشم داشتند و از داروهای کمتری برای کنترل علائم آلرژی استفاده کردند. این مطالعه همچنین ایمنی را نشان داد، زیرا هیچکس آنافیلاکسی نداشت. اگرچه این مطالعه فقط یک سال طول کشید، اما ایمونوتراپی زیر زبانی احتمالاً برای سه تا پنج سال استفاده می شود، همان مدت زمانی که برای ایمونوتراپی زیر پوستی لازم است.

بهترین کاندید برای درمان به روش ایمونوتراپی زیر زبانی کسی است که فقط به کنه های گرد و غبار حساسیت دارد. فردی که آلرژی های زیادی دارد بهتر است به روش ایمونوتراپی زیر پوستی درمان شود، که می تواند چندین آلرژی را به طور همزمان برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *