در سال 2023، شرکت ها برای جذب و حفظ استعدادها باید سلامت روان در محیط کار ارتقا دهند. علاوه بر این، یک محل کار سالم از نظر روانی مکانی است که انگیزه داشته باشد و کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهد. آیا نمی دانید چگونه می توان سلامت روان را در محیط کار ارتقا داد؟

یک راه حل این است که اهمیت سلامتی روان در محیط کار را از طریق مزایا معرفی کنیم و راه دیگر ایجاد برنامه ها و فعالیت های جدید در محیط کار است که باعث ارتقای سلامتی روان می شود. در این مقاله از به این موضوع می ‌پردازیم که سلامت روان چیست، چرا در محیط کار مهم است و کارفرمایان چه چیزی می‌توانند برای ارتقای سلامتی روان ارائه دهند.

سلامت روان در محیط کار چیست؟

وقتی در مورد سلامت روان کارمندان در محیط کار صحبت می کنیم، به نحوه احساس و رفتار کارمندان در محیط کارشان اشاره می کنیم. این شامل احساسات، افکار و تعاملات اجتماعی آنها با دیگران است.

هنگامی که فردی در محل کار از سلامت روانی خوبی برخوردار است، تمایل دارد نگرش مثبتی نسبت به خود و همکارانش داشته باشد. آنها در ایجاد روابط سالم با دیگران بهتر هستند و می توانند چالش ها و مسئولیت هایی را که با شغلشان پیش می آید مدیریت کنند.

چرا سلامتی روان در محیط کار مهم است؟

سلامتی روان می تواند در توانایی شما برای مقابله با استرس و اضطراب در موقعیت های سخت معجزه کند. هر چه ذهن قوی تر باشد، کیفیت کار بالاتر است. ثبات ذهنی می تواند به تمرکز، بهره وری و موارد دیگر کمک کند.

جالب اینجاست که شرکت هایی با کارمندانی که سلامتی روان خود را در اولویت قرار می دهند، در دستیابی به اهداف خود موفق تر هستند. تحقیقات منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم نشان می‌دهد که برخی تمرین‌ های آموزشی حافظه می ‌توانند توانایی تفکر خلاقانه و حل مشکلات به روش‌های جدید و منحصر به فرد را تقویت کنند که به عنوان هوش سیال شناخته می‌ شود. این مهارت در همه صنایع حیاتی است و کارمندان را قادر می سازد تا با هر موقعیتی سازگار شوند، مؤثرترین راه حل ها را بیابند و تصمیمات آگاهانه بگیرند.

چرا-سلامت-روان-در-محیط-کار-مهم-است؟

کارفرمایان برای ارتقای سلامت روان در محیط کار چه کاری می توانند انجام دهند؟

کارفرمایان می توانند از ایجاد یک فرهنگ کاری مثبت تا باز کردن گفتگو در مورد سلامتت روان، کارهای زیادی برای حمایت از سلامتی روان کارمندان انجام دهند. مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ در اینجا چند ایده وجود دارد که می تواند به شما در شروع فرآیند کمک کند:

مطالعه در محل کار

معرفی یک برنامه مطالعه در محل کار یا یک باشگاه کتاب خوانی راهی عالی برای بهبود سلامتی روان در محل کار است. خواندن، نه تنها دایره لغات و درک ایده های پیچیده ما را تقویت می کند، بلکه باعث فرار از فشارهای کاری می شود. به علاوه، چه کسی یک گفتگوی خوب درباره یک کتاب جذاب را دوست ندارد؟ دادن فرصتی به کارمندان خود برای استراحت با مطالعه خوب می تواند به کاهش استرس و بهبود رفاه کلی عاطفی کمک کند. بنابراین، چرا یک باشگاه کتاب خوانی راه اندازی نکنید؟

خیال پرداز باشید

در دنیای کار، ما اغلب فراموش می کنیم که سرعت خود را کم کنیم و اجازه می دهیم ذهنمان سرگردان شود. این که به کارمندان خود فرصتی برای خیال پردازی یا نفس کشیدن ذهنی بدهید، می تواند برای سلامت روان آنها شگفت انگیز باشد.

بسیار مهم است که به تیم خود یادآوری کنید که اشکالی ندارد که از میز خود عقب نشینی کنند و کمی برای خود وقت بگذارند. چند دقیقه خیال پردازی یا تفکر آرام می تواند پادزهر مناسبی برای یک روز پر استرس باشد، حتی برای کسانی که در نقش های پر استرس هستند. بنابراین، به کار خود ادامه دهید و تیم خود را به رویاپردازی تشویق کنید. ممکن است این فقط یک استراحت انرژی‌بخش باشد که آنها نیاز دارند.

کوچینگ را امتحان کنید

همانطور که یک مربی آمادگی جسمانی برای حفظ سلامت بدن ما ضروری است، مربیان سلامت روان نیز نقش مهمی در حفظ انعطاف ‌پذیری ذهنی ما دارند. ادغام مربیان را در برنامه های سلامتی خود در نظر بگیرید. این مربیان می‌توانند استراتژی‌ های سلامتی روان جدیدی را معرفی کنند و دیدگاه جدیدی در غلبه بر چالش ‌های سلامت روان ارائه دهند. با کمک آنها، کارمندان شما می توانند مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت شخصی و حرفه ای را پرورش دهند. بنابراین، از این فرصت استفاده کنید تا از کمک مربیگری استفاده کنید.

ارتباط شفاف و موثر

رهبری قوی ستون فقرات یک سازمان موفق است. این رهبران هستند که راه را هموار می‌کنند، مشکلات را حل می‌کنند و ارتباطات شفاف را در تیم تضمین می‌کنند. کارمندان به رهبران خود برای راهنمایی نگاه می کنند، که به آنها کمک می کند نقش و هدف خود را در سازمان درک کنند. رهبری ضعیف باعث می‌شود کارمندان احساس گمراهی و استرس کنند، بنابراین برای رهبران ضروری است که در نقش‌های خود فعال و مؤثر باشند.

پیشنهاد برای مطالعه: نکاتی برای ارتقا سلامت روان در محیط کار

جمع بندی

در مجموع، ترویج عادات ذهنی خوب در محیط کار می تواند به کارمندان کمک کند تا با استرس های روزانه کنار بیایند. علاوه بر این، مسائل مربوط به سلامتی روان پس از کرونا در سراسر جهان در حال افزایش است و یکی از راه ‌های کمک به کارمندان خود ایجاد فضای کاری است که سلامت روان را بهبود می‌ دهد.

سوالات متداول

آیا سلامتی روان در محیط کار تحت تأثیر قرار می گیرد؟

بله، محیط های کاری پر استرس می تواند به شدت بر سلامتی روان کارمندان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، استرس در محل کار می تواند مدیریت یک مشکل سلامتی روان موجود را دشوارتر کند. اگر استرس بیش از حد شود، حتی می‌تواند تشخیص علت مشکل را دشوار کند.

آیا صحبت در مورد سلامت روان در محیط کار می تواند کمک کننده باشد؟

صحبت آشکار در مورد سلامت روان در محل کار می تواند درخواست کمک را برای کارمندان آسان تر کند. وقتی مردم احساس می کنند می توانند در مورد مشکلات خود بدون مورد قضاوت یا انگ زدن صحبت کنند، به احتمال زیاد به دنبال حمایت هستند.

چگونه با تیم یا کارمندان خود به سلامت روان بپردازید؟

به عنوان یک کارفرما یا یک مدیر، باید به طور روزانه به مشکلات پیچیده رسیدگی کنید. با این حال، سلامتی روان یکی از موضوعاتی است که باید در مورد آن حساس و مراقب باشید. بنابراین، با باز کردن گفتگو و انجام اقدامات کافی برای ایجاد یک محیط روانی امن که در آن همه می توانند از نظر ذهنی رشد کنند، شروع کنید.

لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *