تابستان نزدیک است، و همه ما می دانیم که این به چه معناست. وقت آن است که پنجره ها را باز کنیم و اجازه دهیم هوای تازه وارد شود. این کار به معنای قرار گرفتن بیشتر در معرض گرد و غبار است. گردگیری خانه کاری هیجان‌ انگیز و سرگرم کننده نیست، اما بخش مهمی از زندگی سالم است. خاک و گرد و غبار نه تنها باعث می شود که خانه شما کمتر جذاب به نظر برسد، بلکه به سلامتی شما نیز آسیب می رساند،

به خصوص اگر شما یا یکی از اعضای خانواده از آلرژی رنج می برید. خبر خوب این است که گردگیری کار سختی نیست، به خصوص اگر از ابزار و تکنیک های مناسب استفاده کنید و فراموش نکنیم که نگاه کردن به کارهای مفید شما چقدر ارزشمند است. بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، در اینجا چند نکته مفید برای گردگیری و زدودن گرد و غبار وجود دارد که می‌ توانید البته در هنگام استفاده از ماسک نانوکسین خود آنها را انجام دهید.

گردگیری با استفاده از ابزار مناسب

وقتی صحبت از گردگیری می شود، از ابزارهایی استفاده کنید که گرد و غبار را از بین ببرد و فقط آن را به یک طرف دیگر جابجا نکنید. به عبارت دیگر، اگر می توانید، از گردگیری کردن با چوب دستی پر خودداری کنید و به جای آن پارچه میکروفیبر را انتخاب کنید. زیرا از آنجایی که یک پارچه میکروفیبر فوق العاده جاذب است، گرد و غبار را می گیرد، هیچ پرز از خود باقی نمی گذارد و بدون رگه است.

به جای خرید مایع پاک کننده سطوح، می توانید مقداری پول صرفه جویی کنید و نصف لیوان سرکه سفید را با نصف لیوان آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید. یا می توانید از هر پولیش مبلمانی که ترجیح می دهید استفاده کنید.

در جهت صحیح و رو به پایین گردگیری کنید

وقتی نوبت به تمیز کردن می‌رسد، همیشه تکنیک یا روشی وجود دارد، و وقتی صحبت از گردگیری اتاق می‌شود، بهترین مکان برای شروع در بالا است. به صورت مارپیچی حرکت کنید، با بالاترین سطوح شروع کنید و به طرف پایین ترین قسمت حرکت دهید. پس از آن جاروبرقی بکشید. تکنیک در اینجا بسیار ساده است. از آنجایی که گرد و غبار به سمت پایین حرکت می کند، استفاده از این روش تضمین می کند که هیچ گرد و غباری روی یک منطقه یا آیتم از قبل تمیز شده فرود نیاید.

وسایل شکستنی

گردگیری کابینت و قفسه می تواند کمی چالش برانگیز باشد. این نوع تمیز کردن پر از زیورآلات، مجسمه ها، ظروف و موارد دیگر، به دلیل ماهیت پیچیده و شکننده اقلام زمان بیشتری می برد. در مورد ریزه کاری ها و سایر اقلام ظریف، یک برس آرایشی یا یک برس رنگ با موهای طبیعی که مرطوب شده باشد، این کار را انجام می دهد و سپس وسایل را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. برای اقلام بزرگتر مانند مجسمه های چینی و ست های چای، یک کاسه آب گرم با مایع ظرفشویی ملایم و یک پارچه نرم به خوبی کار می کند.

گردگیری سقف، چارچوب در و دیوار

این مناطق از خانه به دلیل دور از دسترس بودن می توانند محل ها مستعد جمع شدن گرد و غبار باشند. با استفاده از ماسک نانوکسین خود، از یک جاروی دسته بلند خشک برای گردگیری این نواحی استفاده کنید. دسته بلند به شما امکان می دهد جاهایی که دستان شما نمی توانند برسند را گردگیری کنید. روش دیگر، این است که یک حوله نم دار بر روی دسته طی قرار دهید، پارچه را با نوارهای لاستیکی محکم کنید و به گردگیری نواحی ذکر شده بپردازید.

جرات دارید پشت یخچال را نگاه کنید؟

دو مکان وجود دارد که هیچ کس نمی خواهد به آن نگاه کند: پشت اجاق گاز و یخچال. این دو وسیله سنگین بوده و جابجایی آن مشکل است و بنابراین به دفعات تمیز نمی شود. پشت اجاق گاز و یخچال به خاطر وچود چربی و خرده ریزه ها پر از گرد و غبار می شود. تمیز کردن مرتب این نواحی از اهمیت بالایی برخوردار است. نه تنها به این دلیل که به عمر طولانی تری این وسایل کمک می کند، بلکه به این دلیل که منبع اصلی غذا برای حشرات و آفات را از بین خواهید برد.

ابتدا دستگاه را از برق بکشید و کاملاً از مسیر خارج کنید تا کل ناحیه نمایان شود. با کمک برس و جاروبرقی، می توانید تا حد امکان گرد و غبار را از پشت و زیر دستگاه پاک کنید. کف و دیوار ها بهتر است با آب گرم و مایع پاک کننده تمیز شوند.

پرده و توری پنجره

این موارد اولین خط دفاعی خانه شما در برابر گرد و غبار هستند و اگر نادیده گرفته شوند، می توانند گرد و غبار زیادی را ذخیره کنند. سعی کنید هر دو طرف پرده های خود را یک بار در هفته جاروبرقی بکشید تا از تجمع گرد و غبار جلوگیری کنید. تکان دادن آن‌ها در بیرون نیز می‌تواند تکه‌ های بزرگ جمع شده را از بین ببرد و توصیه می‌شود سالی یک ‌بار آنها را بشویید.

گردگیری لوازم الکترونیکی

تلویزیون ‌ها، پخش‌کننده‌های دیسک، کامپیوتر های رومیزی، پرینتر ها، تجهیزات استریو و … وسایلی هستند که همیشه و به سرعت گرد و غبار روی آن هل جمع می ‌شود. قبل از تمیز کردن، باید تجهیزات الکترونیکی را از برق بکشید. برای قسمت‌ ها و شکاف‌های پیچیده، یک مسواک قدیمی یا یک برس رنگ کوچک مفید است و کشیدن یک پارچه میکروفیبر بصورت ملایم روی آن ها بقیه کار را انجام می‌ دهد. برای سیم ها و دریچه ها، هوور قدیمی را بیرون بیاورید و آن تکه ها را جاروبرقی بکشید تا از گرفتگی و گرمای بیش از حد جلوگیری شود.

پنکه سقفی، وسایل روشنایی و مبلمان روکش دار

برای تیغه‌ های پنکه سقفی، یک روبالشی قدیمی را روی آنها بلغزانید و سپس آن‌ها را به عقب بکشید تا همه گرد و غبار را نگه دارند. لامپ ها را خاموش کنید و از یک پارچه میکروفیبر برای گردگیری فضای بیرونی استفاده کنید. برای مبلمان روکش شده، با استفاده از سری های مخصوص لبه ها و گوشه ها را جاروبرقی بکشید. تمیز کردن عمیق مبلمان به صورت سالیانه توصیه می شود.

جمع بندی

گرد و غبار همیشه وجود دارد، اما تمیز کردن منظم می تواند به جبران، کنترل و کاهش اثرات آن کمک کند. گردگیری مرتب در خانه فواید زیادی را به همراه دارد، از جمله سلامت روانی و سلامت تنفسی بهتر.

با گردگیری منظم گرد و غبار به مواد آلرژی‌ زا، میکروب ‌ها و باکتری‌ ها مکان‌های کمی برای لانه‌سازی، پنهان شدن یا تجمع می دهید. اگر آلرژی دارید، گرد و غبار می تواند باعث تب، سردرد و واکنش های آلرژیک شود. بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم که هنگام گردگیری و تمیزکاری از ماسک های ضد گرد وغبار نانوکسین استفاده کنید.

ماسک سوپاپ دار نانوکسین برای فیلتر کردن آلودگی هوا، ویروس ها و باکتری ها آزمایش و تایید شده است. ماسک سوپاپ دار نانوکسین علاوه بر اینکه از ورود ذرات کوچک به دستگاه تنفسی جلوگیری می نماید، هنگام گردگیری و تمیز کردن تنفس را بسیار آسان تر می ‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *