در سه سال گذشته، ماسک های صورت به بخشی از پوشش روزمره ما تبدیل شده اند. افراد در هر سنی، که اکثر آنها هرگز ماسک صورت نزده بودند، ناگهان آن را به بخشی از روال روزمره خود تبدیل کردند. حتی قبل از شروع همه‌گیری، بسیاری از افراد در مشاغل مختلف از جمله صنعت مواد غذایی موظف بودند (و هنوز هم هستند) از ماسک برای مشاغل خود استفاده کنند.

ضرورت استفاده از ماسک در صنعت مواد غذایی

برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی و کمک به حفظ اعتماد و اطمینان مصرف کننده به در دسترس بودن غذا، اکثر کارمندان عملیات تولید و فرآوری مواد غذایی معمولاً از روکش های صورت (و همچنین روپوش، روپوش مو/ریش و دستکش) استفاده می کنند تا از آلودگی مواد غذایی جلوگیری شود و از انتشار میکروب ها و بیماری ها در محل کار و در مراکز مصرف کننده یا فروشگاه های آماده مانند رستوران ها و مواد غذایی، جلوگیری شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می‌زند که از هر شش آمریکایی، یک نفر هر سال تحت تأثیر بیماری های ناشی از غذا یا مسمومیت غذایی قرار می گیرد که منجر به بستری شدن 128000 نفر در بیمارستان و مرگ 3000 نفر در سال به دلیل قرار گرفتن در معرض آلاینده های مختلف غذا می شود. میکروب ها، سموم یا پاتوژن های خطرناک می توانند از روش های زیر وارد مواد غذایی شوند:

  • حمل نادرست غذا
  • اقدامات ناایمن در مزارع
  • آلودگی در حین تولید یا توزیع
  • آلودگی در فروشگاه ها

همراه با این چالش های عملیاتی، شروع همه گیری کرونا باعث شد تا افرادی که در بخش مواد غذایی و تولید مشغول به کار هستند، از نیاز به پوشش های صورت با کیفیت و راحت آگاه تر شوند.

ضرورت-استفاده-از-ماسک-در-صنعت-مواد-غذایی

دلایل استفاده از ماسک در صنعت مواد غذایی

برای حفظ بهداشت محیط های فرآوری مواد غذایی، بسیاری از مزارع و کارخانه ها سیاست ها و رویه های پیش نیازی برای مدیریت خطرات ایمنی مواد غذایی، از جمله تمیز کردن و بهداشت، ذخیره سازی مناسب، محیط های تحت کنترل آب و هوا و دما و انتظارات بهداشت شخصی کارگران دارند. کارمندان صنایع غذایی که در انبار یا کارخانه کار می کنند نیز می توانند در معرض خطر تنفس هوای آلوده ناشی از تهویه هوای نامناسب باشند. تحمل شیفت های طولانی در این محیط ها برای کارگران غیرمعمول نیست، بنابراین ماسک تنفسی مناسب، راحت و قابل تنفس به یک ضرورت تبدیل می شود.

شرکت اکسین سبز اسپادان ماسک های تنفسی خود را طوری طراحی کرد که استفاده از آن حتی در شیفت های طولانی تر آزار دهنده نباشد. طراحی ماسک مهر و موم کاملی به صورت می دهد و انواع شکل ها و اندازه های صورت را در خود جای می دهد.

علاوه بر این، کارشناسان هنگام طراحی، بالا بودن قابلیت تنفس را در اولویت قرار دادند. توانایی فیلتراسیون منحصر به فرد، میزان فیلتراسیون هوا را برای دم و بازدم آسان به حداکثر می‌رساند و امکان ارتباط واضح تر و قابل درک تر را فراهم می کند. ماسک تنفسی نانوکسین را می توان برای یک شیفت کاری کامل بدون کاهش کارایی استفاده کرد.

نانوکسین با درک این موضوع که همه‌گیری‌ها و امری اجتناب‌ ناپذیر هستند، اقدام به تولید ماسک تنفسی با کارایی بالا کرد که می تواند در بسیاری از صنایع از جمله فرآوری مواد غذایی، ساخت و ساز، تولید محصولات، صنایع نفت و گاز، کشاورزی و حتی برای انجام فعالیت های روزانه در فصل بهار، استفاده شود. ماسک های تنفسی نانوکسین به عنوان نوعی محافظت تنفسی در برابر سموم موجود در هوا، آلودگی، گرده، کپک، دود و سایر آلاینده ها نیز عمل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *