تصور کنید که هر روز را با یک خداحافظی خوشایند به پایان می رسانید و می دانید که به طرز باورنکردنی سازنده بوده اید. و همچنین بدانید که در اوج عملکرد خود قرار داشتید و همچنین وظایف خود را هم به طور موثر و هم به خوبی انجام می دهید. آیا هنگام ترک محل کار خود لبخند بر لب نخواهید داشت؟

خب، شما می توانید آن شخص باشید، نه کارمندی که خسته است، استرس دارد و پشت میز در کار های ناتمام غرق شده است. به طور کلی، بهره وری پایین اکثر ما به دو دلیل ساده دارد:

  • ما عادت های بدی داریم که جریان کار ما را مختل می کند.
  • ما به جای فعال بودن، واکنش پذیر هستیم و به جای پیشرفت در جهت اهدافمان، مسائل بی پایان را حل می کنیم.

ما نکات زیر را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم عادت‌ های بد و الگو های واکنشی را با عادت‌ های خوب جایگزین کنید که باعث افزایش بهره وری و بهبود شده و به شما کمک می کند تا کنترل کامل روزهای کاری خود را در دست بگیرید.

از انجام دادن همزمان کارها پرهیز کنید

این عامل تا حد زیادی بزرگترین قاتل بهره وری است. وقتی ذهن شما درگیر افکار بی پایان در مورد چیزهای مختلفی است که باید در یک زمان معین تکمیل کنید، روز شما می تواند قبل از شروع، نابود شود. شما می توانید با توجه کامل به یک کار در یک زمان، بهره وری خود را افزایش دهید. وظایف خود را فهرست کرده و آنها را اولویت بندی کنید.

ارزیابی کنید که کدام کار به توجه بیشتری نیاز دارد و روی آن تمرکز کنید. همیشه به یاد داشته باشید – یک کار در یک زمان.

لیست کارهای خود را کاهش دهید

شما احتمالاً تمام وظایف خود را قبل از شروع روز کاری فهرست کرده اید. اما چند کار در لیست کارهای معمول شما وجود دارد؟ پنج، ده یا بیست؟ به هر حال، زمانی که هر یک از آنها را کامل کنید و آن را تیک بزنید، احساس رضایت خواهید کرد. اما شما هرگز کارمندی با بهره وری بالا نخواهید شد مگر اینکه روز خود را تنها با تعداد کمی از کارها آغاز کنید. زیرا بهره وری عملکرد نیاز به تمرکز دارد.

تمرکز به معنای ارزیابی وظایف و محدود کردن گزینه ‌هایتان است. بنابراین روز قبل در محل کار یا هر شب که لیست کارهای خود را مرور می کنید، دو سوال از خود بپرسید:

  • مهمترین وظایف در لیستی که ایجاد کرده اید چیست؟
  • چه تعداد از این وظایف مهم را می توانم به طور واقع بینانه در فردا تکمیل کنم یا پیشرفت چشمگیری در آنها داشته باشم؟

با پرسیدن این سوالات ضروری از خود، به وضوح متوجه خواهید شد که همه چیز به کمیت نیست، بلکه به کیفیت وظایف مربوط می شود.

در حین روز کاری ورزش کنید

ورزش از این نظر عالی است که می تواند عملکرد مغز ما را تقویت کند. یک مطالعه نشان داد که ورزش کردن منجر به افزایش 12 درصدی عملکرد کاری می شود. رفتن به باشگاه برای کسانی که به سادگی می خواهند از دفتر خارج شوند تا عرق کنند نیز مفید است. همچنین اگر می خواهید با همکاران خود برای یک یا دو جلسه ملاقات داشته باشید عالی است. اما اگر رفتن به باشگاه امکان پذیر نیست، تمرین هایی را که می‌توانید پشت میزتان در دفتر کار انجام دهید، بررسی کنید.

نکته کلیدی در اینجا این است که به خودتان استراحت های منظم بدهید و هر از چند گاهی از پشت میز برخاسته و حرکت کنید. مشکلات سلامتی مانند کمردرد می تواند در درازمدت پرهزینه باشد و بر عملکرد شما در محل کار تأثیر بگذارد.

مکان و چیدمان میز و صندلی خود را تغییر دهید

بسته به چیدمان دفترتان، ممکن است متوجه شوید که مناطق خاصی در دفتر وجود دارد که به طور طبیعی شما را به سمت آنها می کشاند. می تواند یک میز در گوشه یا یک میز بلند کنار پنجره باشد. بنابراین اگر متوجه شدید که به سمت آنها جذب شده اید، نشانه آن است که منطقه راحتی خود را یافته اید. این منطقه همچنین می تواند بهره وری عملکرد شما را افزایش دهد و در طول روز الهام بخش شما باشد. این در صورتی درست است که جایگاه شما دارای عناصر زیبایی شناختی مانند گیاهان، تصاویر یا دکوراسیون باشد.

همچنین ایده خوبی است که در مناطق مختلف دفتر حرکت کنید. نه تنها از صندلی خود بلند می شوید و همزمان حرکت فیزیکی می کنید، بلکه می توانید همکاران خود را نیز ببینید. البته از قبل با مدیریت چک کنید و تاییدیه بگیرید. داشتن آزادی حرکت در اطراف می تواند به شما احساس کنترل و امکان تمرکز و عملکرد بهتر را بدهد.

خواب کافی داشته باشید

به عنوان یک بزرگسال شاغل، بدن شما به طور خستگی ناپذیری برای حفظ عملکرد خود در طول روز سخت کار می کند و در پایان روز به استراحت کافی نیاز دارد. ما به شدت توصیه می کنیم بیش از هشت ساعت را برای خواب اختصاص ندهید. میزان خواب توصیه شده برای یک فرد بالغ سالم حداقل هفت ساعت است. توصیه کلی این است که هدفتان این باشد که هر روز در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. با انجام این کار، چرخه خواب و بیداری بدن خود را تقویت می کنید.

اگر سبک زندگی شما اجازه نمی دهد، به عنوان مثال، اگر در شیفت شب کار می کنید، پس کاری را که طبیعی است انجام دهید. بدن به راحتی می تواند با نیاز های خواسته های شما سازگار شود، اما به یاد داشته باشید که بیش از حد به بدن خود فشار وارد نکنید. ممکن است از یک مشکل رنج ببرید که می تواند در عملکرد شما در محل کار منعکس شود. با کارفرمای خود در مورد برنامه های سلامتی صحبت کنید که می توانند در طول روز به شما کمک کنند که در حین کار عملکرد خوبی داشته باشید.

پیشنهاد برای مطالعه: راز یک خواب با کیفیت شبانه

کارفرمای شما چگونه می تواند کمک کند؟

به عنوان یک کارمند، شما مسئول انجام وظایف خود به طور موثر هستید تا سازمان شما بتواند رشد کند و سود داشته باشد. با این حال، کارفرما مسئول رفاه شما در محل کار و اطمینان از برآورده شدن نیازهای شما است. اکثر مشاغل معتبر دارای مزایای کارمندان عالی هستند که غرامت های غیر پولی زیادی را ارائه می دهند مانند:

  • بیمه درمانی گروهی
  • مرخصی استحقاقی
  • صندوق قرض الحسن
  • کمک هزینه ازدواج

علاوه بر این، اگر برنامه های سلامتی توسط کارفرمای شما در نظر گرفته شود، مزیت هایگوناگونی به همراه خواهد داشت. از جمله:

  • بهبود رفتارهای بهداشتی
  • کاهش خطرات سلامتی
  • کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی
  • افزایش بهره وری و بهبود عملکرد
  • کاهش غیبت

اگرچه در این مقاله ما به چند مورد اساسی اشاره کرده ایم، اما نکات بسیاری برای کمک به افزایش بهره وری و بهبود عملکرد شما در محل کار وجود دارد. با این حال، بحث در مورد موضوعاتی مانند برنامه های مختلف مزایای کارکنان نیاز به متخصصانی دارد که سال ها تجربه و دانش در این زمینه ها داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *