از سال 2020 به بعد، مقالات بی‌ شماری در مورد اینکه آیا استفاده بلندمدت از ماسک برای سلامتی مضر است یا خیر، صحبت شده است. بسیاری از مردم در مورد پیامدهای استفاده از ماسک برای چندین ساعت ابراز نگرانی کرده اند. درست است که بگوییم اگر ماسک را برای مدت طولانی بدون درآوردن آن استفاده کنید ممکن است کربن دی اکسید در داخل ماسک جمع شود. اما میزان تجمع CO2 بسیار کم بوده و قابل تحمل است.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا افراد از پوشیدن ماسک اجتناب می کنند، مانند سوزش پوست، گرما و رطوبت. با این وجود، وقتی خطرات نپوشیدن را در نظر می گیریم، اهمیت این موارد کمرنگ می شود. شایعاتی مبنی بر اینکه استفاده بلند مدت از ماسک در طول روز می تواند باعث ایجاد شرایطی مانند هایپرکاپنیا (مسمومیت با دی اکسید کربن) شود، توسط بسیاری از کارشناسان برجسته پزشکی رد شده است. این به این دلیل است که ذرات دی اکسید کربن بسیار کوچک هستند و به سادگی از طریق ماسک عبور می کنند. این واقعیت که جراحان چندین ساعت در روز از ماسک های جراحی استفاده می کنند به شکست این افسانه کمک کرده است. استفاده روزانه از ماسک نمی تواند اکسیژن دریافتی ما را به سطوح پایین خطرناکی کاهش دهد.

پیشنهاد برای مطالعه: اکسیژن خون و اثر ماسک بر آن

در صورت نیاز یا تصمیم به استفاده بلندمدت از ماسک به جز ناراحتی جزئی، هیچ پیامد جدی از نظر سلامتی شما وجود ندارد. ما اینجا در نانوکسین به بیان اهمیت یافتن ماسک مناسب برای به حداقل رساندن ناراحتی، به حداکثر رساندن میزان دسترسی به هوای تازه، و محافظت کلی شما به عنوان اولویت اصلی خود ادامه می دهیم.

چرا استفاده از ماسک همه گیر شد؟

ماسک‌ ها اکنون بخشی از پوشش روزانه هستند و به نظر می‌رسد که افراد به استفاده همیشگی از آن عادت کرده اند. در دوران همه گیری کرونا، مقررات بهداشتی و ایمنی استفاده از ماسک‌ را به منظور جلوگیری بیشتر از گسترش ویروس ترویج می‌کردند.

در فصل های پاییز و زمستان نیز به دلیل افزایش میزان آلودگی هوا، استفاده روزانه از ماسک به شدت توصیه می گردد. برخی از مطالعات علمی ثابت می‌ کنند که ماسک ‌ها انتشار ذرات بالقوه عفونی در هوا را کاهش می ‌دهند و در نتیجه به یک منبع محافظتی بسیار توصیه شده تبدیل شده‌ اند.

پیدا کردن ماسک مناسب

هنگامی که در حال جست و جوی بازار برای یک ماسک مناسب هستید، بسیار مهم است که هم راحتی و هم کارایی را در اولویت قرار دهید. اگر هنگام استفاده از بلندمدت ماسک برای ایمن ماندن احساس خوبی نداشته باشیم، تمرکز بر وظایفی مانند کار، مراقبت از دیگران و حتی فعالیت های اوقات فراغت برایمان سخت است.

وقتی یک ماسک احساس ناراحتی در شما ایجاد می‌کند، ممکن است ریسک‌ کرده و از آن را برای دوره‌های طولانی استفاده ننمایید و خود و اطرافیانتان را آسیب ‌پذیرتر کنید. با انتخاب ماسکی که به شما امکان می دهد کارهای روزانه خود را به طور موثر انجام دهید، می توانید ایمن بمانید و تمام راحتی مورد نیاز خود را بدست آورید.

 

پیدا-کردن-ماسک-مناسب

مهمترین نکته در استفاده بلندمدت از ماسک راحتی است

در خال حاضر برخی از تولید کنندگان ماسک های تک سایز را می فروشند. با این حال، اگر ماسکی را خریداری نکنید که کاملاً مناسب صورت شما باشد، ممکن است کیفیت فیلتراسیون به خطر بیفتد که می تواند شما را بیشتر در معرض ویروس ها و آلاینده ها قرار دهد. ماسکی که برای یک فرد راحت است ممکن است برای شخص دیگری آزار دهنده باشد، اما نانوکسین تلاش می کند تا از تولید ماسک هایی متناسب برای انواع مشتریان از جمله کودکان اطمینان حاصل کند.

پوشیدن ماسک

در مرحله اول، قبل از پوشیدن ماسک، کاری که باید انجام دهید این است که دستان خود را بشویید یا ضدعفونی کنید. حلقه های گوش را یکی یکی روی گوش های خود محکم کنید. می توانید با تنظیم قطعه بینی روی پل بینی و ضامن های روی چانه به تناسب بهتری برسید. برای برداشتن ماسک، آن را فقط از کش های پشت گوش بگیرید. به محض اینکه ماسک خود را برداشتید، شستن دست ها مهم است.

چه بخواهید ماسک خود را برای بلندمدت استفاده کنید یا برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید، مهم است که آن را به درستی بپوشید. لطفاً ماسک نانوکسین شستشو ندهید زیرا ممکن است به آن آسیب برساند و آن را بی اثر کند.

دلیل انتخاب محصولات نانوکسین را برای استفاده بلندمدت از ماسک

شرکت ماسک نانوکسین یک تولید کننده ماسک پیشگام است که در سال 1395 تاسیس شد. ماسک های ما برای ارائه ایمنی و راحتی مطلوب طراحی شده اند و در اندازه های گوناگون متناسب با نیازهای متفاوت در دسترس هستند. بسته بندی سازگار با محیط زیست ما برای نگهداری ایمن و راحت ماسک شما طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *