با افزایش روند واکسیناسیون و عبور از موج ششم کرونا، بسیاری از مردم و برخی متخصصان وقوع موج جدید کرونا را غیر محتمل می دانستند. این در حالی است که در حال حاضر با افزایش روزانه آمار مبتلایان به کرونا پیش بینی می  شود تا اواسط مرداد 1401 وارد موج جدید کرونا شویم.

زیر سویه های BA.4 و BA.5 امیکرون

از زمان انتشار جهانی کرونا، این ویروس در حال جهش و تغییر است. تا کنون چند سویه اصلی مانند آلفا و دلتا وجود داشته اند که منجر به موج های شدید انتشار شدند. آخرین سویه های شناسایی شده که متخصصان درباره ی آن ها ابراز نگرانی می کنند، BA.4 و BA.5 که بسیار نزدیک به سویه امیکرون هستند. این سویه ها از خرداد ماه در برخی از کشور های اروپایی مشاهده شده اند و از آن زمان سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال پایش آمار انتشار این سویه هاست.

موج جدید کرونا
موج جدید کرونا در اروپا

سویه های جدید عامل ایجاد موج جدید

بر طبق گزارش وزارت بهداشت، در شنبه 1 مرداد ماه 6921 نفر مبتلا جدید در کشور شناسایی شده اند. این آمار با پیشرفت نسبت به هفته ی گذشته همچنان در حال افزایش است. با توجه به اطلاعات ارائه شده، زیر سویه های BA.4 و BA.5 و البته دلتا عوامل اصلی موج جدید هستند. با توجه به شباهت بسیار زیاد این سویه ها به امیکرون تمامی علائم گزارش شده شبیه به این سویه است:

  • تب
  • درد بدن و مفاصل
  • اختلال در بویایی و چشایی
  • تنگی نفس
  • سرفه
  • در برخی موارد اسهال

به مانند قبل افراد مسن و افراد دارای بیماری های زمینه ای در معرض بیشترین خطر قرار دارند. تزریق دوز یادآور و استفاده از ماسک مناسب در مکان های عمومی تنها راه های پیشگیری از ورود به موج جدید کرونا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *