ماسک N95، فیلترینگ 95 درصدی؟

همه ی ما از مزیت ماسک های N95 شنیده ایم. بسیاری از ما از انواع مختلف این ماسک ها با ظاهر های متفاوت استفاده می کنیم. حتی در همین سایت مقالات متعددی در مورد ماسک های N95 و N99 مطرح شده است. ماسک هایی که بالاتر از 95% از هوای تنفسی را فیلتر می کنند. اما آیا تمام این ویژگی ها صحت دارد؟ تا چه میزان می توان به ماسک های N95 اعتماد کرد؟ چگونه می توان یک ماسک مناسب را از انواع ناکارآمد تشخیص داد؟

پژوهشی در سال 2021 توسط دانشگاه تورنتو با همکاری CBC news در خصوص عملکرد ماسک های N95 صورت گرفت. در این پژوهش ماسک ها با استاندارد های متفاوتی مانند N95 و Kn95 (استاندارد چین)، Kf94 (استاندارد کره)، از سایت های به نامی مانند آمازون، والمارت و … تهیه شدند (برای مطالعه در خصوص استاندارد های مختلف ماسک ها، می توانید به این لینک مراجعه فرمایید). آزمایش ها شامل قرارگیری ماسک ها در مسیر یک جریان سیال با میزان ذرات مشخص و اندازه گیری میزان فیلترینگ ماسک ها بودند. نتایج تست های انجام شده نشان می دهند که بیش از 50% نمونه ها، رد شدند. به این معنی که کمتر از 95% عملکرد فیلترینگ داشتند. این نتیجه جایی اهمیت پیدا می کند که بدانید بیش تر نمونه های رد شده، کمتر از 75% عملکرد از خود نشان دادند. در بعضی از نمونه ها نتایج فاجعه بار 19% فیلترینگ مشاهده شده است.

باید بدانید که تنها درج نماد N95 بر روی ماسک دلیل بر کارایی 95 درصدی آن ماسک نخواهد بود. اما چگونه می توان ماسک مناسب را از انواع ناکارآمد تشخیص داد؟

1- جعبه:

جعبه تمام ماسک های موجود باید شامل لوگو و نام شرکت تولیدکننده و اطلاعات کامل باشد. همواره از خرید ماسک هایی که نتوان اطلاعات تولیدکننده و محصول را ردیابی کرد، اجتناب کنید. به عنوان نمونه، تمامی جعبه های ماسک های نانوکسین شامل لوگوی شرکت، اطلاعات کامل محصول و QRکد جهت اطمینان از اصالت محصول است. همچنین با مراجعه به سایت Nanoxinco.com، می توانید تمامی گواهی نامه ها و استاندارد های کسب شده توسط شرکت نانوکسین را مطالعه فرمایید.

2- بسته بندی مهر و موم شده:

قطعا ماسک های بی نام و نشانی را دیده اید که پلاستیک بسته بندی محصول با چسب نواری بسته شده است. بسته بندی ماسک ها نیز باید شامل لوگو و اطلاعات محصول، مهر و موم شده و بدون آسیب باشد. تمامی ماسک های نانوکسین در بسته بندی های مهر و موم شده و با اطلاعات هک شده روی بسته ارائه می شوند.

بسته بندی ماسک N95

3- خرید مستقیم از تولیدکننده:

با خرید مستقیم از تولییدکننده، علاوه بر اطمینان از اصالت و کیفیت ماسک، به دلیل حذف واسطه هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. با مراجعه به shop.nanoxinco.com، می توانید انواع ماسک های نانوالیاف برای سنین مختلف را خریداری فرمایید.

 

منبع:

 https://www.cbc.ca/news/canada/mask-filtration-standards-marketplace-1.597444

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *